QUOTE

Ailemizin yeni üyesi :)

15 Ağustos 2013 Perşembe


Hayır hayır o değil :)
Bu bir chow chow ve benim köpüşümde bir chow chow olacak. Şuan bir süt kuzusu anne sütü emmekte. Bağışıklık sisteminin daha güçlü olması ve daha sosyal bir köpek  olması için ilk 6 hafta çok önemli. Ve ben anne sütünü sonuna kadar almasını istiyorum. Bu yüzden bebeğimi biraz beklemem gerekicek.
Tipine aldanmayın. Chow chow sevimli bir köpek olabilir ama bakımı da bir o kadar zor ve masraflı bir ırk. Tatlılığına kapılıp alınan, hediye edilen bir çok chow chow şuan perişan halde sokaklarda,barınaklarda.

Ama siz de benim gibi bu tatlılığa sahip olmak için her şeye katlanırım diyorsanız beni dinleyin.
Arkadaşımız chow chow tam bir apartman köpüşü. Genellikle patates çuvalı gibi yatarlar enerji seviyesi düşük bir köpektir. Bir yaşına kadar çok hareketli ve aktiftir. Sıcak havalarda çok sefil olur bu yavrucaklar. Çift kat kürkleri düzenli bakım gerektirir. Cilt hastalıklarına, alerjilere çok yatkın bir ırktır, özel mamalarla beslemeniz gerekir. Yaklaşık 1 yaşlarına geldiklerinde entropium (kalıtsal göz bozukluğu) nedeniyle göz kapağından ameliyat olmaları gerekebilir. Bu ameliyat yapılmazsa hayvanın göz kapağı normalden daha fazla içe doğru dönük olduğu için gözde akıntı yapmaya ve ilerleyen aşamalarda körlüğe dahi neden olabilir. Çok tüy döker. Yılın 12 ayı tüy döker. Mevsim geçişlerinde daha yoğun tüy döker. Bunun önüne geçmek için düzenli olarak fırçalamanız gerekir. TRAŞ ETTİRİLMEZ. Zira o güzelim tüyler traş edildiğinde eskisi gibi olmuyor.
Çok havlayan bi köpek olmamakla beraber, şüpheli bir durum sezmedikçe huysuzlanıp agresifleşmez.
Kedi gibi bi köpektir. Topu atayım yakala oğlum/ kızım derseniz aldanırsınız. Kılını kıpırdatmaz. Yaptığının amacı ne şimdi der gibi bakar suratınıza. Bağımsız bi karakteri vardır bu yüzden emirlere itaat etmiyor olması zeki bi köpek olmadığını göstermez. Birçok komutu kolaylıkla öğrenebilir.
Birçok kaynakta chow chowların saldırgan olduğu yazsa da her köpekte olduğu gibi erken yaşta sosyalleşme çok önemlidir. Yani köpeğinizin karakterini siz şekillendireceksiniz bir yerde.

Biliyorum çok ayrıntılı, zor gibi gözüküyor. Ama bu köpeğe sahip olmak için temel bilgilere sahibim sanırım. Sabırsızlanıyorum onu gidip Ankara'dan almak için :)

Her şeye değmez mi sizce de bu güzellikler?





Chow chow canını senin :)

*Yukarıda yazdığım bilgiler GENELDİR. İstisnalar olabilir.

2 yorum

Her kelimen benim için değerli, çekinme hadi ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
İsimyoktu. All rights reserved. © Maira Gall.