QUOTE

DIY- Not panosu

30 Ekim 2013 Çarşamba





Her şeyi kişiselleştirmeye bayılan ben yine boş durmadım ve kendime bir not panosu hazırladım. Üstelik tekrar takrar kullanabilirsiniz ve istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz!

Malzemeler;

1 adet A3 boyutunda boş kağıt
1 adet cetvel
1 adet kurşun kalem
1 adet silgi
1 adet dosya klipsi
Fındık büyüklüğünde hamur yapıştırıcı
Siyah keçeli kalemler
İstenilen miktarda not kağıdı



Keçeli kalemlerimizin uçları bizim için önemli. Çünkü biri ile ana hatları yaparken diğeri ile süsleme ve ayrıntıları yapacağız.



Cetvel yardımı ile bu şekilde kurşun kalem kullanarak panomuzun ana hatlarını çiziyoruz. Kurşun kalemimizi fazla bastırmamaya özen gösterelim çünkü kılavuz çizgi niteliğindeki bu çizgileri daha sonra sileceğiz yani çok belli olmamasını istiyoruz.




Not kağıtlarını kaldırdığımızda ortaya böyle kaba bir iskeleti çıkıyor panomuzun.



Orta kalınlıktaki kalemimizi kullanarak kılavuz çizgilerimizin üzerinden kesik kesik çizgiler çekiyoruz. İsterseniz düzde çizebilirsiniz tamamen size kalmış. Ben böyle daha sevimli olabileceğini düşünerek kesik kesik yapmayı tercih ettim. Bu işlemi bitirdikten sonra silgimizi kullanarak nazikçe kılavuz çizgilerimizi siliyoruz. Nazikçe diyorum çünkü sol at köşede görebileceğiniz gibi hoş olmayan kırışıklıklar olsun istemezsiniz kağıdınızda :)))


İnce uçlu kalemimizi kullanarak kağıdın tepesindeki boşluğa ‘için yapılacaklar listesi’ yazıyoruz. Burda da istediğiniz şekilde yazabilirsiniz kişisel bir pano bu unutmayın. Kendi yaptığınız bir panoya yapılacak işlerinizi yazmanız bu görevleri yerine getirme konusunda size büyük destek olacaktır.


Ve yine ince uçlu kaleminizle minik, ufak, şirin süslemeler yapabilirsiniz. Renkli kalemler kullanarak yada dergilerden kestiğiniz resimlerle kolaj çalışmaları yaparakta panonuzu renklendirebilirsiniz.





Daha sonra kağıt klipsimize hamur yapıştırıcımızı yapıştırıyoruz. İsterseniz Direkt hamur yapıştırıcıyı panonuzun arkasına yapıştırıp duvara yapıştırabilirsiniz. Fakat elinizin sürekli üzerinde olacağı bir kağıt için bu biraz riskli diye düşünüyorum. Duvarın boyasını sökmemesi için gerçekten süperötesi bir çaba sarfetmeniz gerekiyor. Bu yüzden not kağıtlarını değiştirirken duvara bir zarar gelmemesi için böyle bir klips kullanmayı tercih ettim. Değişiklik yapacağım zaman klipsten çıkarıyorum panomu, masamın üzerinde yeni not kağıtlarımı yapıştırıp tekrar klipse takıyorum. Böylece ev sahibimide deli etmiyorum :D




Not kağıtlarınızıda yapıştırdığınızda panonuz kullanıma hazır oluyor. Ben sürekli gözümün önünde olmasını istediğim için buzdolabımın üzerine yapıştırdım. Böylece eve girip çıkarken, yemek hazırlarken, evde dolaşırken hep gözüme takılıyor bu notcuklar ve vicdan azabı çekmeme sebep olarak kendilerini yapılacaklar listemden yanlarına bir tik atarak çıkarttırıyorlar. 

Güle güle kullanın efendim.

2 yorum

  1. Ne kadar güzel olmuş. Bayıldım!
    Benim gibi her tarafa not alan, post-it yapıştıran biri için muhteşem bir şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) beğendiğine sevindim yaparsan eğer görmek isterim :)

      Sil

Her kelimen benim için değerli, çekinme hadi ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
İsimyoktu. All rights reserved. © Maira Gall.