QUOTE

Kışlık saç bakımı

30 Aralık 2013 Pazartesi

*Fotoğraf alıntıdır.

Ben bile artık üşüyorsam kış tam anlamıyla gelmiş demektir. Kazak bile giyemeyen beni kat kat giyindiren bir soğuktan bahsediyorum. Dışarı çıkarken sarınıp sarmalanıyorum resmen.Ama her şeye rağmen soğuk havanın saçlarıma verdiği zararı gerçekten hissedebiliyorum. Bütün sene üzerine titrediğim saç kış gelince çalı süpürgesi oluveriyor. Bu durumu en az hasarla nasıl atlatabilirim diyerek ufak bir araştırma yapıverdim.


*Saçlarımızı her gün yıkamayalım.Çünkü her gün yıkanan saç, derisindeki doğal yağları kaybediyor. Bu yüzden saçlarımızın kökünden kurumasına neden olup maça 1-0 yenik başlıyoruz.

*Saç kremi kullanalım.Saç kremi kullanarak saçımızın banyoyla kaybettiği nemi geri kazanmasına yardımcı oluyoruz. Fakat unutmayalımki saç kremi saç diplerine değil saçlara uygulanır. Saç diplerine uygulanan ve iyi durulanmayan saç kremi saçlarınızda yağlanmaya neden olabilir.

*Doğal kurutma yapalım.Zaten mahvolmaya dünden hazır saçlarımıza bir darbede biz vurmak istemeyiz değil mi? Saç kurutma makinasıyla saçlarımızı kuruttuğumuzda saçlarımızın nemini alıp götürüyoruz. Üstelik sıcak havaya maruz kaldığı için saçlarımız zarar görüyor, kırılıyor. Bir havlu yardımıyla saçınızı hırpalamadan kurutabilirsiniz. Acelesi olanlar için saç kurutma makinasının soğuk ayarı ile uzaktan yapılan nazik kurutmada iş görebilir.

*Bakım yağı uygulayalım. Banyodan sonra hafif nemli saçlarımızın uçlarına masajla birkaç damla bakım yağı yedirelim. Benim tercihim argan yağından tarafa oluyor genelde. Saç uçlarımıza yedirdiğimiz yağ kırıklarımızı en aza indirgememizde bize yardımcı olucak. Ama yağı fazla abartmamaya dikkat edelim. 2 haftadır banyo yapmıyor gibi gözükmek istemezsiniz değil mi?

*Isıya karşı koruyalım.Saçlarımıza şekil vereceksek eğer ısıya karşı korumamız gerekiyor saçlarımızı. Düzleştirme, maşa gibi işlemlerden önce saçlarımızı koruyacak ürünler kullanmalıyız. Bunun için son zamanlarda adını sıkça duydugunuz Loreal
Elvive Extraordinary oil’i önerebilirim.

*Saçlarımızı şekillendirdikten sonra taramayalım. Sanırım bu benim en çok yaptığım hataydı. Genellikle maşa yaptıktan sonra saç spreyimi tarağıma sıkar, saçlarıma o şekilde yedirirdim. Fakat saçlarımızı şekillendirdikten sonra taramak düşene bir darbe daha vurmak gibiymiş.

*Şeklimizi korurken dikkat edelim.Saçımızı şekillendirdikten sonra kullandığımız ürünlerin saçımızı sabit tutarken nemlendirecek, esnekliğini kaybettirmeyecek ürünler olmasına özen gösterelim.

Genel olarak bakacak olursak bu adımlar her zaman ki saç bakımı için geçerli olan alışkanlıklar olmalı fakat konu kış olunca sanırım dahada özenli davranmamız gerekli bu konuda, haksız mıyım ?

Hepinize sıcacık günler diliyorum.

2 yorum

  1. Çok güzel bi yazı olmus ellerine saglık.Ben sacımı makine ile kurutmasam bas agrısından ölürüm sanırım...Bi de saç uçlarım çok dolaşıyor krem de kullansam serum da çok etki etmiyor.Ertesi gün yine dolaşmış oluyor.Tavsiye edecegin bir şey var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saç uçlarında kırıkların olduğunu tahmin ediyorum bu yüzden saçların incelmiştir ve kolayca karışıyordur. Kırıklarını aldırmanı öneriyorum yoksa ne serum ne bakım yağının pek bir faydasını göremezsin. Kırıklarını aldırdıktan sonra düzenli bakım yap ve ısıya karşı korumaya çalış. Saçlarımı son kestirdiğimden sonra saçlarımı artık düzleştirmemeye karar verdim ve çok nadir maşa yapmaya başladım zaten saçlarım dalgalı olduğu için ihtiyacım olmuyordu pek zaten. Ama aradaki farka inanamazsın saçlarım canlandı resmen dahada gürleşti :) Her gece yatmadan önce saçlarını tara hem dolaşma sorunu azalırken hemde saç derine masaj yaparak kan dolaşımını hızlandırır ama kesin çözüm olmayacaktır karışıklık için sadece bu.. Kurutma konusundada nemini aldığın saçlarının uçlarına değilde biraz uzaktan tutarak diplerini kurut geri kalanını havluyla halletmeye çalış başıma gelmediği için bu konuda pek yorum yapamıcam ama soğuk ayarını kullanmaya çalışırsan en az hasarla kurutabilirsin saçlarını :)

      Sil

Her kelimen benim için değerli, çekinme hadi ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
İsimyoktu. All rights reserved. © Maira Gall.