QUOTE

DIY - Desenli Pabuçlar

21 Nisan 2014 Pazartesi



Bugünün Pazartesi olması canınızı hiç sıkmasın diye çok eğlenceli bir yazı hazırladım sizlere :)
Bir süre önce Deichmann'ın online sitesinden çok çok ucuza gördüğüm bir kaç ayakkabı almıştım. Bunlardan bir tanesinin rengi yanlış geldi ne yazık ki. Sitede seçtiğim renk daha çok kot rengine yakın bir gri rengiydi, bana gelen ise bu koyu lacivert ayakkabılardı.Ayakkabıların kodunuda kontrol ettim sitedeki kod ile ayakkabı kutusu üzerindeki kod aynı. Sanırım fotoğrafı yanlış koyulmuş. Normalde çok moralim bozulur bu gibi aksiliklerde ama ayakkabı zaten 25 lira cıvarında ve sadece renk hatası olduğu için ben bunla bi şey yaparım ki diyerek koydum kenara.


Bir can sıkıntısı anında ayakkabıları telef etmesem bari diye düşünerek atıldım bir maceraya.

Malzemelerimiz;
*Silgi
*Kesici bir alet (jilet, bıçak, falçata)
*İstenilen renkte oje
*Ayakkabılar

Efendim kesici aletimiz yardımıyla silgimize istenilen şekili veriyoruz. Benekleri çok severim aslında ama bu sefer farklı olsun diyerek üçgen kestim ben. Küçükken silginin üzerine dolma kalemle resimler yapıp kağıtları damgalardım. Yine aynı işlem için kullanıyorum silgiyi ama daha kusursuz bir şekle ihtiyacım olduğundan jiletle üçgen şekli oluşturdum.


Daha sonra seçtiğimiz ojeden bir miktar, tercihen ojeyi emmeyecek bir yüzeye döküyoruz. Burda dikkat edilmesi gereken nokta ojeyi az miktarda dökmek, yoksa siz tamamını kullanamadan kuruyabiliyor. Silgi damgamızı ojeye batırıp ayakkabımızın üzerine pıt pıt gelişi güzel bastırıyoruz. Bu tamamen yaratıcılığınıza kalmış. İsterseniz desen de yapabilirsiniz. Ben bunun için fazla üşengeçtim sanırım denk geldiği şekilde bırakıverdim. 


Ben beyaz oje kullanmayı tercih etmiştim fakat ayakkabı koyu renk olduğundan ilk seferde rengini tam vermedi. Bir sefer bütün ayakkabının üzerine baskı yaptım, sonra sadece ayakkabının uç kısımlarında şeklin daha beyaz ve belirgin olması için ikinci sefer baskı yaptım. 

Ve sonuç olarak sadece bana özel, el emeğim göz nurum severek giyeceğim bir ayakkabım var :) 
Sizlerde eski, kullanmadığınız, sıkıldığınız ayakkabılarınızı her şeyi göze alıp yenilemeyi düşünür müsünüz? Cevabınız evet ise paylaşımlarınızı bekliyorum :)

Sevgiler...

8 yorum

  1. aa çok güzel olmuş; eline sağlık. güle güle kullan canım (:

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. sabah tam okudum yorum yazıcam müdür dikildi tepeme nasıl kapadım birden sayfayı sonrada dedim ben yorum yazacaktım unuttum :))
    silgi damga çok yaratıcı olmuş eskiden patates baskı yapardık o günler geldi aklıma :))
    Bence ayakkabının normal rengi de güzelmiş böylede çok güzel olmuş :))
    Güzel günlerde giy kuzucuk ^.^

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyorlar..rahatlar mı ayakkabılar?

    YanıtlaSil
  5. Emeğine sağlık :) Çok güzel görünüyorlar. Tabii ki düşünürüm yenilemeyi. Ne kadar güzel bir fikir olmuş:))

    YanıtlaSil
  6. Çok guzel bence bende puantiye yapmak istiyorum eski bi pantolonuma :)

    YanıtlaSil

Her kelimen benim için değerli, çekinme hadi ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
İsimyoktu. All rights reserved. © Maira Gall.